close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הכול אודות נהיגה בשכרות

מערכת שורשכ אב, תשעה05/08/2015

לאחר שהדגשנו שלא כדאי לנהוג לאחר שתייה מופרזת של אלכוהול נדון בתרחיש של בדיקה משטרתית עקב חשד לנהיגה בשכרות

תגיות:
יח"צ אתר עורכי דין
החלטתם לצאת לבילוי בסוף שבוע, או שיש לכם אירוע, ורציתם קצת להיכנס לאווירה, אפילו מעט להרגיש את התחושה הכיפית,  לצחוק עם החבר'ה.

אז שתיתם קצת בירה, מעט וודקה,  כוס יין, אפילו אחת קטנה, נכנסתם לאווירת הבילוי, לכולם כיף, צוחקים ושותים עוד קצת כדי שהתחושה לא תתפוגג, הערב מתקדם לו ומגיעה השעה לחזור הביתה יתכן שתרגישו שעבר מספיק זמן מהכוסית האחרונה ושאתם כבר צלולים, תשתו כוס מים שכביכול יעזרו לאלכוהול להתפוגג מהר יותר ותשבו בכיסא הנהג כשאתם בטוחים שאתם צלולים לחלוטין.

טעות חמורה!!!!

במקרה הטוב יאיר מזלכם ותגיעו לביתכם בשלום ולא חלילה וחס לבית החולים.
במקרה הגרוע ביותר, תוכלו לגרום לתאונת דרכים עם פצועים או הרוגים ועם טראומה שתלווה את המעורבים בתאונה לכל החיים.
תרחיש נוסף הינו שקיבלתם נורת אזהרה, אדומה ,ענקית כשעצר אתכם שוטר, בדק אתכם וגילה שרמת האלכוהול בדמכם גבוהה מהסף המותר לפי החוק, במקרה מסוג זה השוטר לוקח את המפתחות, את רישיון הנהיגה, מזמן אתכם למשטרה לטובת חקירה לאחר מכן זימון לבית משפט, פסק דין.... ואופס נעלם הרישיון לתקופה של שנתיים! כמובן שעליכם להודות לאל שנהיגתכם תחת השפעת אלכוהול לא גרמה לפגיעות בנפש, אך עדיין חוויה לא נעימה צפויה לאלו אשר יאלצו לחוות את הפרידה הכואבת מרישיון הנהיגה.

בכתבה שלפניכם לאחר שהדגשנו שלא כדאי לנהוג לאחר שתייה מופרזת של אלכוהול נדון  בתרחיש של בדיקה משטרתית עקב חשד לנהיגה בשכרות.

לשוטרים יש מספר אפשרויות בדיקה לשכרות
1.בדיקת מאפיינים - ידועה גם בשם בדיקה התנהגותית, כיוון שהיא בודקת את דרכי התנהגות הנהג החשוד בנהיגה בשכרות והיא מתבצעת על ידי טופס מובנה כאשר השוטר חושב שקיים חשד סביר לנהיגה בשכרות והיא נעשית בכל העולם. בדיקה זאת הינה בעייתית בבית משפט כיוון שאין אפשרות לדעת בוודאות את רמת האלכוהול בדם של הנהג החשוד והבדיקה מתבססת על דעתו של השוטר בשטח.
  • השוטר משוחח עם הנהג החשוד ובודק אם תשובות הנהג הגיוניות.
  • השוטר מבקש מהנהג החשוד ללכת בקו ישר תוך כדי עצימת עניים והנחת אצבע מאצבעות כף היד על האף.
  • השוטר מבקש מהחשוד ללכת על קו ישר.
  • השוטר בודק האם יש ריח אלכוהול מגוף הנהג.

2. בדיקת הינשוף - מכשיר הינשוף הינו מכשיר אשר מודד את כמות האלכוהול בגופו של הנהג החשוד על ידי נשיפת אויר לתוכו, התוצאה הינה מידית. נהג נחשב שיכור כאשר רמת ריכוז האלכוהול עולה על 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אויר שהנהג החשוד נשף.

תוצאות הינשוף קבילות בבית משפט רק לאחר שהשוטר וידא כי
  • הנהג החשוד לא הקיא ברבע שעה האחרונה לפני הבדיקה.
  • הנהג החשוד לא שתה שתיה ללא אלכוהול ברבע השעה האחרונה לפני הבדיקה.
  • הנהג לא עישן בחמש דקות האחרונות לפני הבדיקה.
  • חשוב לדעת שסירוב הנהג החשוד לביצוע הבדיקה הינה כהודאה אישית שלכם בעבירה בנהיגה בשכרות.

3. בדיקת דם - הינה הבדיקה המדויקת ביותר לגילוי ריכוז האלכוהול בדם והיא מתבצעת על ידי רופא. נהג שיכור הינו נהג אשר ריכוז האלכוהול בדמו 50 מ"ג על כל 100 מ"ג של דם. לרוב, השוטרים דורשים מנהגים אשר היו מעורבים בתאונה לבצע בדיקת דם זו כדי שתהיה ראייה קבילה בבית משפט.

במידה ונמצא ריכוז אלכוהול גבוה מהמותר, בין אם בבדיקת דם ובין אם בבדיקת הינשוף

דבר ראשון והכי חשוב הינו  לזכור את כל פרטי האירוע, נסיבות, תהליך בדיקת ריכוז האלכוהול, עדים אם היו וכל זאת על מנת לגבש קו הגנה לכשתצטרכו בבית משפט.

בסמכות המשטרה, יותר נכון קצין משטרה, לפסול לכם את רישיון הנהיגה לאלתר ל- 30 ובמקרים של תאונה ל-60 יום ומידה וזו תאונה קטלנית שבה נהרג אדם לתקופה של 90 יום. לנהג החשוד מבצעים שימוע מול קצין המשטרה וזאת על מנת לשקול האם לקחת את רישיון הנהיגה או לא.

חשוב לזכור כי לקצין אין שיקול דעת בעניין זמן הפסילה, כלומר הקצין לא יכול להפחית את התקופה או שהקצין מחליט לקחת את הרישיון או שלא.

כמו כן, במידה ונשלל רישיונכם בהליך פסילה מנהלתית, ניתן להגיש לבית המשפט בקשה במסגרת הליך משפטי המכונה "בקשה לביטול פסילה מנהלית". הליך זה מתקיים בבתי המשפט לתעבורה, ומאפשר לכל נהג מואשם לערער בנוגע לתקופת הפסילה המנהלית. בנוסף לביטול תקופת הפסילה, בית המשפט יכול לקצר את משך הפסילה או להשאיר אותה כפי שהייתה.

בכל מקרה, במידה ונמצאתם נוהגים בשכרות חשוב להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה  ובעיקר בנהיגה בשכרות וזאת על מנת שיוכל לייעץ לכם בשימוע מול קצין משטרה או לייצג אתכם בבית משפט, עורך דין נהיגה בשכרות יידע לרכז את כל הנתונים שהיו במקרה, את הנתונים האישיים והסביבתיים, יוכל לבנות מערך הגנה אשר יוביל לקיצור, הקלה או זיכוי בבית משפט וזאת תוך כדי שמירה על האינטרסים המובהקים שלכם.

כתבה זאת אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי והחלטות הקורא הינן באחריותו בלבד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה